Hogy is álljak neki?

2014. szeptember 19. 12:34 - Aryo

Aki kicsit is olyan kocka mint én, és esetleg a programozás is érdekli, az tuti akart már írni játékprogramot. Lássuk be nem egyszerű a történet és az igazán komplex játékokhoz többnyire baromi kevés ha egyedül vágsz bele. Én így jártam ugyanis, valahogy sosem sikerült a lelkesedést fenntartani több emberben. Próbálkoztam, próbálkoztam de nem ment. Lehet, ez az én hibám is de végül oda jutottam, hogy egy egyszerű játék is lehet jó és ahhoz nem is feltétlenül kell egy hadseregnyi ember. Persze ha akadnak segítők az mindig jó. 

Szóval hogy is álljak neki?

Kell egy ötlet

Ötlet nélkül elég nehéz bármit is csinálni. Ha nem tudom mit is akarok akkor a projekt már ebben a szakaszban életképtelenné vált. 

Első játéknak és tanulási célzattal egy Pong típusú játékot találtam ki, de nem a klasszikus két-játékos verziót ahol a cél az, hogy a másikat megszivatva a kapujába juttassuk a bogyót, hanem ez egy egy-játékos változat lesz, de ugyancsak két kapuval. Ha a zöld kapuba pattan be a bogyó, vagy labda, vagy pötty vagy bármi akkor az jó pont. Góóól. Ha a piros kapuba pattan akkor viszont fogy az életerőnk. Lesz több pálya is ahol további akadályok nehezítik majd a játékot. 

Kell egy level design

Na az meg mi a szösz? Hát kérem az, ahol szépen leírom (lerajzolom), hogy az egyes pályák hogyan néznek ki. Mik a tulajdonságaik. Ez minden játéknál fontos nem csak az én Ponger játékom esetében. Ha nem tudjuk hogy nézzen ki a játék és adott szituációban mi történjen akkor ismét elbuktunk. (Rögös út ez a játékfejlesztés :) )

Mi kell még?

Kell egy technológia, vagy egy eszköz amivel nekiállok a megvalósításnak. Ez lehet egy programnyelv alapos ismerete illetve az ahhoz tartozó különböző külső programozói megoldások (API-k), vagy egy olyan játék motor (game engine) amelyik szimpatikus. Ez utóbbi kiválasztásánál fontos, hogy a level design alkalmával eldöntsük, hogy 2D vagy 3D játékot csinálunk. Vannak ugyanis 2D illetve 3D és esetleg olyan játék motorok amelyekkel mind a két verziót meg lehet valósítani. 

Az én esetemben a választás (hosszas [tényleg hosszas] keresgélés után) a Stencyl nevű 2D game engine-re esett. Ez ugyanis nem igényel különösebb programozói tudást (noha van nekem olyan). A lehető legkisebb verejtéket szeretném kipréselni magamból a fejlesztés során és ebben ez a program jó partnernek tűnik. Nem mellesleg INGYENES. 

Az elkövetkező blog írásaim arról szólnak majd, hogy hogyan is valósítottam meg a fejlesztést. Tartsatok velem. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elsojatek.blog.hu/api/trackback/id/tr296711291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása