Level design ... avagy jól nézünk ki?!

2014. október 10. 10:12 - Aryo

Na kérem, a koncepuci az tulajdonképpen kész van. Azt az előző posztban elolvashatjátok. Itt az ideje nekiállni a level design-nak, vagyis hogy hogy is nézzen ki a játékunk. Ha érdekel, hogy én mit tákoltam össze akkor olvass tovább. Viszonylag hosszú iromány, de lehet érdemes elolvasni.

A design első és fontos eleme, hogy milyen eszközre fejlesztjük a játékot. Mivel én iPhone-t használok, abból is az 5-ös verziót, ezért annak a felbontását vettem alapul, ami 1136x640. A design-t ezen a felbontáson gyártom le, de első körben a játékot pc-s használatra szánom ahol viszont azt gondolom, hogy egy ilyen típusú játék ne legyen szélesebb 1024 pixelnél, ezért a kész design le lesz "butítva" 1024x577-re, vagyis az arányok azért megmaradnak.

0001 - Keret.png

0002 - Keret.png

Fontos dolog, hogy a design négyzetekre osztható legyen. Erre majd később kitérek, hogy miért. Viszont ... a hülye felbontásunk miatt ez kivitelezhetetlen. Ezért azt találtam ki, hogy a játékunknak lesz egy kicsi külső kerete amire csak azért van szükség, hogy a méretarány megmaradjon. Persze ha vektor grafikus lenne a design akkor ezzel sem lenne gond, dehát nem az.

Na kérem, oldalt az a két fehér csík az a felbontásból eredő "problémánk", de persze ez sem marad így, a végleges designban nem fog látszódni. Amint az látható van két "kapu" egy zöldes-kékes és egy piros. A piros kapu nagyobb mint a másik. Nem véletlenül. A zöldes-kékes kapuba kell belőni majd a labdát, ha viszont a pirosba pattan be akkor pontot és életerőt vesztünk. Hogy könnyebb legyen szívni ezért hát nagyobb a piros kapu. Ravasz, mi? :) Na itt az ideje, tovább csinosítani a design-t mert ez így nagyon minimál. Bár biztos sokaknak tetszene az is.

0003 - Keret.png

Némi fotosopolás után van egy kínai-arab beütésű keretünk ... na ez az a pont ahol el kell dönteni, hogy ez jó-e vagy sem. És ez a legnehezebb dolog egy design létrehozásában. Előre sejteni, hogy a tömeg okádni fog ha ránéz a felületre, vagy tetszeni fog neki. Tök mindegy, hogy te szereted-e vagy sem, a tömeg fogja eldönteni, hogy jó-e amit csináltál vagy sem. Persze ha nekünk tetszik a design akkor az egy jó kapaszkodó. Ha kicsit is kételyünk van a kinézettel kapcs, akkor el kell rajta gondolkodni, hogy újra kéne csinálni. Eldönteni, hogy mi az ami zavaró. Esetleg megkérdezni a haverokat, hogy milyen a kinézet. Én is ezt tettem a fészbúkon.

0004 - Keret.png

Jelentem, a minimalista kinézet nyert. A vicc az, hogy egy minimál designt sem kevesebb idő megalkotni mint egy barokk kinézetű, csili-vili változatot. A minimalista ugyanis nem egyenlő a gagyival. Nagyon nem egyenlő. Tehát meg kell találni azt az apróságot amitől a design nem hivalkodó, de nem is annyira egyszerű, hogy aki leül játszani arra gondoljon "na ezek sem sokat foglalkoztak a kinézettel". Azt hiszem kezdi mindenki sejteni, hogy mitől is olyan rögös út a játékfejlesztés. Na lássuk milyen minimalista design elemeket agyaltam én ki.

0005 -Design.png

És ez csak az első pálya. Mert hát több pályát is elképzeltem én, ahol a koncepciót végig kell vezetni de a látványnak a maga módján változatosnak kell lennie. És legyen vége itt ennek a cikknek. Remélem sikerült azért pár dologra rávilágítanom és azt is remélem senkinek nem ment el a kedve a játékfejlesztéstől mert bármennyire is rögös az út, a végeredmény mindenképp kárpótol. Ha másra nem is jó, de fejlődni és tanulni mindenképp lehet belőle, szóval hajrá mindenki ...

A következő poszt már reményeim szerint video formátumban érkezik, ahol is elkezdjük összetákolni a játékot. Sok-sok bénázás és izzadás várható, de hát ez egy ilyen meló. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elsojatek.blog.hu/api/trackback/id/tr666776981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása